• Exteriér stáje Vitality v Bystřici
  • Hiporehabilitace Stáj Vitality Bystřice
  • Indiánské léto na koni Bystřice
  • Projížďka na koni Bystřice

Jarní očistný týden - zhodnocení

V minulém týdnu jste si v rámci detoxikačního týdne u nás mohli k obědu vybrat veganská jídla. Byli jsme příjemně překvapeni Vaším zájmem, a proto zvažujeme, že do menu zařadíme bezmasá jídla. Chceme identifikovat Váš zájem, proto prosím věnujte několik minut svého času k vyplnění následujícího dotazníku - dotazník.

Jarní očistný týden organismu s Vitality:

Po – Čočková s ječnými kroupami.

        Pohanka s pečenou mrkví, humusem a řeřichovými klíčky.

Út –  Mrkvový krém se zázvorem.

        Zeleninový guláš s fazolkami adzuki a kulatozrnnou rýží.

St –  Květáková s tofu.

        Červená čočka s jasmínovou rýží, růžičky napařené brokolice, pickles.

Čt – Zeleninová s červenou fazolí.

       Quinoa s bulgurem a zeleninou, avokádem a řasou dulse.

Pá –  Dýňový krém s dýňovými semínky.

         Jáhly s pečenou zeleninou sypané konopným semínkem, naklíčené mungo.

Obecná doporučení pro jarní detoxifikaci organismu:

-        Pijte dostatek kvalitní vody během celého dne (pravidelný pitný režim dokáže zázraky - slouží jak                      k potřebě pracovního režimu vnitřních orgánů, tak k odplavování spotřebovaných látek a metabolických                zplodin, také umělých součástí nakupovaných potravin či polotovarů).

-        Před jídlem je vhodné pít vodu s kvalitním jablečným octem.

-        Pokud potřebujete pít k jídlu – pak zvolte teplý zelený čaj.

-        Vynechte maso a mléčné produkty!

Co je tedy vhodné jíst?

1. Zeleninu – čím barevnější, tím lepší.

        - Zelená listová zelenina navíc obsahuje vitamín E potřebný k ochraně jater.

        - Cibule, fazole, růžičková kapusta – vysoký obsah metioninu a cysteinu – rovněž chrání játra.

        - Zelená listová zelenina, rukola, růžičková kapusta, brokolice, květák, cibule, červená řepa, kapusta –                   poskytují tělu antokyany se silnou antioxidační schopností vůči tzv. volným radikálům, také tělu dávají řadu           vitamínů a minerálních látek .

2. Mořské a sladkovodní řasy – v našich jídlech ochutnáte nori, dulse a wakame, doma můžete přidat např. sladkovodní chlorellu  - jeden z nejčistších a nejlepších zdrojů důležitých vitamínů a minerálů (mají jich mnohonásobně více než běžná zelenina), bohatá na vstřebatelný vápník (mnohem více než mléko), také na zinek, hořčík, železo, jód, chrom atd.,  pomáhají organismu při rozpouštění tuku a hlenu.

3. Pohanka, jáhly, rýže, quinoa, luštěniny - ve výborné kvalitě, doplněné o oleje (nejlépe ořechový, konopný, olivový) a kvašenou zeleninu (pickles, chřest, avokado, česnek, ...).

4. Koření zázvor, kurkumu, skořici, nať koriandru, petržele, celeru.

 

Bude Vám prima, uvidíte!


Logo Ferona Logo Radegast Logo TZ Logo AHR Logo BudamarLogo Wilson

Logo AGELLogo M Steel Projects Logo M Steel ProjectsLogo MSProjects International